mandag 9. mars 2009

Muffins med havregryn

12 store muffins
2,5 dl hvetemel
3 dl lettkokte havregryn
2 ts bakepulver
1 dl sukker
2 ts vaniljesukker
½ ts salt
2 ts kanel
2 egg
0,5 dl rapsolje
2 dl lettmelk
2 epler, revet


Bland alle tørre ingredienser i en bolle.
Visp egg, olje og melk med gaffel i en annen bolle. Skrell og riv eplene.

Lag et hull i melblandingen, ha i eggblandingen og revet eple og rør lett sammen til alt er blandet men det fremdeles er en litt klumpete deig.
Ikke rør for mye, da blir muffinsene mindre luftige.
Ha deigen i smurte muffinsformer.
Stek midt i ovnen ved 180°C, ca. 20-25 min.
Hvis du steker de i muffinspanne, må de avkjøles 5-10 min før du tar dem ut av formen.

1 kommentar:

Florisa sa...

Her var en blogg jeg ikke hadde sett, så artig! Disse muffinsene har jeg en lignende oppskrift på, elsker dem! Men mulig det er litt forskjell så må prøve denne oppskiften også! Har aldri tenkt på at jeg kan bytte ut eple med banan, så lurt! Det høres deilig ut og må absolutt pøves, takk for tips!